Späť na zoznam Aktualizacií

Aktualizácie FastCentrik 1.0 – rok 2010

V roku 2010 pribudlo do FastCentriku 62 nových funkcií, a to úplne zdarma. Okrem toho bolo veľa modulov na želanie zákazníkov FastCentriku - prevádzkovateľov e-shopov na tomto systéme - bezplatne upravených. Chronologický prehľad aktualizácií systému pre úspešné obchodovanie na internete FastCentrik, ktoré sme uviedli v roku 2010, nájdete tu.

December 2010

  • 29. 12. 2010 – stavy objednávok v administrácii: úprava správania sa stavov objednávky s viacerými položkami tovaru v prípade stornovania jednej alebo viacerých položiek. 
  • 21. 12. 2010 – odhlásenie z odberu noviniek (nová funkcionalita): ak zasielate hromadný e-mail Registrovaným pre odber noviniek (boxík v ľavom stĺpci vášho e-shopu), teraz môžete do tela e-mailu pridať odkaz na odhlásenie z tohto odberu. Adresa pre odhlásenie je http://www.vasedomena.cz/exec/emailnewslogout.aspx. Princíp pre odhlásenie je rovnaký ako pri registrácii k odberu. Návštevník zadá svoju e-mailovú adresu, ktorú použil pri registrácii, a na túto adresu mu príde odkaz pre odhlásenie. V administrácii je možné editovať text zobrazovaný na odhlasovacej stránke emailnewslogout.aspx ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Užívateľ -> Formulár pre odhlásenie odberu -> Úvodný text)" a Telo a Predmet mailu ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Všeobecné -> Odoberanie noviniek -> Telo správy pre odhlásenie odberu a Predmet správy pre odhlásenie odberu "). Registrovaní zákazníci sa môžu odhlásiť z odberu ako doteraz - cez svoj osobný profil po prihlásení do e-shopu.
  • 20. 12. 2010 – modul Hromadné rozosielanie e-mailu: v prípade vloženia obrázkov cez WYSIWYG editor je automaticky relatívna cesta k obrázku nahradená absolútnou.
  • 16. 12. 2010 – Facebook - napojenie na e-shop (nová funkcionalita): funkcionalita, ktorá umožní exportovať váš tovar na svoj Facebook profil. Do konca JANUÁRA 2011 za zvýhodnenú cenu.
  • 15. 12. 2010 – napojenie na aplikáciu PoštMistr (nová funkcionalita): export objednávok do programu PoštMistr spoločnosti ATAX SOFTWARE, s. r. o. Táto firma ponúka softvér pre zasielanie zásielok (evidencia odchádzajúcej pošty, tlač podacích lístkov a pod.). Priamo v administrácii e-shopu stačí len pri exporte do XML vybrať export pre túto aplikáciu. Dodávateľ softvéru ponúka pre vyskúšanie funkcionality DEMO verziu. 
  • 14. 12. 2010 – odoslanie objednávky v PDF formáte (nová funkcionalita): na vopred definovanú e-mailovú adresu (napr. dodávateľmi) možno teraz odosielať objednávky zákazníkov vo formáte PDF. Bližšie informácie nájdete v manuáli.
  • 13. 12. 2010 – nový feed pre porovnávač cien Hyperzbozi.cz (nová funkcionalita): pripravili sme pre vás podporu exportu tovaru na vyhľadávač a porovnávač cien www.hyperzbozi.cz. Pokiaľ budete mať o vygenerovanie feedu záujem, kontaktujte prosím našu podporu cez systém HelpDesk.
  • 10. 12. 2010 – ikonky pro PayU: nová sada ikoniek pre platobnú metódu PayU. Obrázky nájdete v adresári Foto/Payment/Nove.
  • 9. 12. 2010 – platobná metóda PayU (nová funkcionalita): nová platobná metóda združujúca v sebe niekoľko platobných kanálov (platby eKonto, platobnými kartami, mojePlatba, mPeníze, prevodom, superCASH). Časovo obmedzená ponuka na sprevádzkovanie a používanie modulu zadarmo.
  • 8. 12. 2010 – ePlatba VÚB: v spolupráci so Všeobecnou úverovou bankou bol upravený modul pre internetové platby cez tento platobný kanál (zmena metódy a dĺžky kľúča).
  • 7. 12. 2010 – opakovaná platba objednávok pomocou platobných kariet: v spolupráci s Českou sporiteľňou, a. s., bola upravená funkcionalita znovuzaplatenie objednávky cez službu e-Commerce (doplnenie ďalšieho referera, inkrementácia id požiadavky).
  • 6. 12. 2010 – registrácia zákazníkov a odoslaní objednávky (nová funkcionalita): pri výbere krajiny USA (registrácia zákazníka a odoslanie objednávky neregistrovaného zákazníka) je nutné po novom z číselníka vybrať štát USA. Táto úprava sa týka len americkej verzie FastCentriku.
  • 2. 12. 2010 – odoslanie objednávky: opravená chyba v prípade, že bol zvolený výber platieb a prepráv pomocou selectboxu, ak opis platby obsahoval HTML tag pre odriadkovanie.

November 2010

 
  • 29. 11. 2010 – odkaz pri výrobcovi (nová funkcionalita): v prípade, že vyplníte v administrácii vášho e-shopu na karte výrobcu url adresu (www), zobrazí sa v detaile tovaru odkaz. Zadanie absolútnej adresy (napr. http://www.domena.cz) znamená, že sa odkaz zobrazí v novom okne, relatívna adresa (napr. /doprava-a-platba/t-295/) - odkaz sa zobrazí v e-shope.
  • 26. 11. 2010 – grafická úprava objednávok: boli vykonané drobné úpravy v prehľade objednávok registrovaného zákazníka a v administrácii nevybavených položiek.
  • 25. 11. 2010 – úprava css štýlu: opravené zlé zobrazovanie článkov (typ novinky) v prehliadači IE pri používaní HTML tagu <li>.
  • 24. 11. 2010 – revízia HTML kódu: upravený HTML kód detaile tovaru, aby spĺňal kritériá W3C. 
  • 23. 11 .2010 – úprava meta tagu description: ak nie je pri tovare vyplnený opis výrobku, je do meta tagu description generovaný text zložený z názvu výrobku a pole SEO kľúčové slová - stránky obchodu.
  • 22. 11. 2010 – NajNakup.sk - Na názoroch záleží! (nová funkcionalita): pre slovenských prevádzkovateľov e-shopu pridaná služba porovnávača cien NajNakup.sk, ktorá zabezpečí nezávislé hodnotenie e-shopu od reálnych zákazníkov. Pre sprevádzkovanie služby je potrebné vyplniť v administrácii obchodu Identifikačné číslo (prideľuje NajNakup.sk). Unikátny kód vložíte do administrácie vášho e-shopu do "Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Najnakup- Na názoroch záleží".
  • 19. 11 .2010 – export produktov na Zbozi.cz: upravený algoritmus pre korektné zaraďovanie výrobkov do tohto vyhľadávača (úprava sa týka polí ProductName a ProductNameExt).
  • 18. 11. 2010 – napojenie na systém Credit Check (nová funkcionalita): do administrácie objednávok doplnená možnosť zisťovania informácií o dôveryhodnosti obchodných partnerov. Viac informácií o možnostiach zisťovania informácií nájdete v samostatnom článku, ktorý pripravujeme.
  • 16. 11 .2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta na verziu 0.0.3.3 (drobné úpravy verzie 2.0 XML komunikácie).
  • 15. 11. 2010 – zobrazovanie neobjednateľného tovaru (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Produkt -> Zobrazovať aj Neobjednateľné" si môžete nastaviť, či sa má Alternatívne, Najpredávanejšie na shope, Najpredávanejšie v kategórii, Súčasne nakupovaný a Súvisiaci tovar zobrazovať, ak sa nedá na e-shope objednať (pri skladovej dostupnosti nie je zaškrtnutý príznak "Tovar je možné vložiť do košíka"). Východiskovým nastavením je zobrazovať všetky produkty.
  • 15. 1. 2010 – aktualizovaný užívateľský manuál (verzia 2.2): do manuálu boli premietnuté všetky nové funkcionality, úpravy a opravy k 15. 11. 2010.
  • 12. 11. 2010 – úprava rozosielania e-mailov po dátových transportoch: ak si administrátor e-shopu nastavil posielanie e-mailov o úspešnom alebo neúspešnom transporte dát, stávalo sa, že mu za určitých okolností maily došli viackrát. Teraz nájde po dokončení prenosu vo svojej schránke vždy len jednu správu.
  • 11. 11. 2010 – úprava feedu pre BezvaCeny.cz: do feedu boli pridané čísla (Id) kategórií. Informácie o zaradení všetkých produktov do kategórií sa zadávajú v "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Všeobecné -> Exporty XML do vyhľadávačov -> Kategória BezvaCeny".
  • 10. 11. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta na verziu 0.0.3.2 (nová verzia XML komunikácie). Viac informácií o úpravách jednotlivých verzií nájdete v samostatnom článku.
  • 9. 11. 2010 – nevybavené položky v objednávkach: upravili sme výpis nevybavených položiek tak, aby sa v administrácii položiek zobrazovali ceny podľa nastavenia e-shopu (platiteľ DPH x neplatiteľ DPH).
  • 8. 11. 2010 – zmeny v CSS štýloch: na žiadosť našich klientov sme upravili CSS štýly pre články v častiach Menu, Infobox, Novinky, Voľné články, Opis kategórií a Opis tovaru. Výrazy, ktoré sú prelinkované, sa zobrazujú podčiarknuté, pričom farba zostáva rovnaká (podľa nastavenia vzhľadu v administrácii).
  • 3. 11. 2010 – Predbežná cena (nová funkcionalita): niektoré nové na trh uvádzané tovary (napr. CD, DVD, mobilné prístroje, knihy a podobne) nemajú v niektorých prípadoch ešte určenú finálnu predajnú cenu. Napriek tomu je vhodné aj tieto výrobky na e-shope zobrazovať (napr. kvôli indexácii, aktuálnym informáciám atď.). V takomto prípade stačí v administrácii tovaru (záložka Cena pre zákaznícke skupiny) zaškrtnúť checkbox "Predbežná cena". Za cenou takto označeného tovaru sa bude v obchode zobrazovať znak * av ALTe potom text, že ide o predbežnú cenu.

Október 2010

 
  • 29. 10. 2010 – XML feedy pre slovenské porovnávače: pridali sme do 3 feedov položky EAN a Výrobný kód (napr. ISBN). Ide o tieto porovnávače: Pricemania.sk, Najnakup.sk a Heureka.sk.
  • 27. 10. 2010 – napojenie na nového dodávateľa: sprevádzkovali sme napojenie na nového dodávateľa - spoločnosť Netradiční dárky, s. r. o., prevádzkovateľa e-shopu Netradiční dárky.cz.
  • 26. 10 .2010 – úprava napojenia na Setos: úprava spočíva v doplnení prenosu o položku "Obsah balenia". Táto položka je do FastCentriku pridávaná k nevoliteľným parametrom.
  • 25. 10. 2010 – napojenie na nového dodávateľa: sprevádzkovali sme napojenie na nového dodávateľa - spoločnosť Homemarket.cz, s. r. o., prevádzkovateľa e-shopu Nábytek Homemarket.cz.
  • 21. 10. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta na verziu 0.0.3.1 (úprava prenosu doplňujúcich parametrov a tovaru).
  • 20. 10. 2010 – napojenie na nového dodávateľa: sprevádzkovali sme napojenie na nového dodávateľa - spoločnosť DONOR Group,  s. r. o., prevádzkovateľa e-shopu Dom Nabytku Online.sk.
  • 18. 10. 2010 – najpredávanejší tovar na e-shope: výpis najpredávanejšieho tovaru na e-shope v pravom stĺpci doplnený o cenu tovaru.
  • 15. 10. 2010 – na web pridané XSD a XML recyklačných poplatkov. Taktiež došlo k zmene XSD a XML pri tovare.
  • 14. 10. 2010 – náhľadové obrázky (nová funkcionalita): pripravili sme pre našich klientov možnosť zatraktívnenia svojho e-shopu. Po nabehnutí myšou na názov položky v moduloch Najpredávanejší tovar v kategórii, Najpredávanejší tovar na e-shope a v Objednávke (košíku) sa zobrazí náhľadový obrázok. Správca obchodu si sám môže určiť, kde je možné zobrazenie zapnúť a kde nechať vypnuté. Nastavuje sa v administrácii tu: "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Všeobecné -> Náhľady obrázkov -> Zobrazovať v košíku, Zobrazovať v najpredávanejším v kategóriách a Zobrazovať v najpredávanejšom na e-shope".
  • 13. 10. 2010 – nový modul Export a Import dát z Excelu (nová funkcionalita): základné dáta (kategórie, tovar, ceny atď.) možno z administrácie e-shopu vyexportovať do MS Excel, v tomto programe zeditovať a spätne importovať do FastCentriku. Ide o výrazné uľahčenie práce s položkami tovaru a celkové zrýchlenie práce pri správe e-shopu.
  • 12. 10. 2010 – nový modul Recyklačné poplatky (nová funkcionalita): náš tím sprevádzkoval nový modul pre zobrazovanie recyklačných poplatkov na detaile tovaru. Pri neprepojených e-shopoch sa dajú PHE nastaviť cez číselník v administrácii, pri prepojených e-shopoch je výška recyklačných poplatkov väčšinou súčasťou transportov.
  • 11. 10. 2010 – referer u registrovaných zákazníkov (nová funkcionalita): nasadením tejto úpravy je možné sledovať, z akých stránok prišiel zákazník, ktorý sa na e-shope zároveň zaregistroval. Môžete tak napríklad sledovať, koľko registrácií prišlo od vášho partnera a zaplatiť mu za to províziu. Element <sReferer> je tiež súčasťou XML exportu registrovaných zákazníkov.
  • 8. 10. 2010 – editácia výberu štátov (nová funkcionalita): v prípade, že chcete vybavovať svoje objednávky LEN do určitých krajín, máte možnosť prednastaviť povolené štáty. Výber štátov nájdete v "Administrácia -> Obsahová časť -> Štáty". Zaškrtnutím checkboxu vyberiete požadované krajiny (zobrazia sa pri registrácii používateľa a v košíku - objednávke).
  • 7. 10. 2010 – úprava modulu Hromadné e-maily (nová funkcionalita): pre uľahčenie práce s hromadným rozosielaním umožňuje tento modul "plánovanie posielania e-mailov". Môžete si dopredu pripraviť sériu e-mailov, ktoré budú automaticky odosielané podľa vami naplánovaného harmonogramu (pričom týždenný limit je zachovaný). Túto funkcionalitu môžete využiť napríklad pri odchode na dovolenku alebo dlhodobejšiu absenciu v zamestnaní.
  • 7. 10. 2010 – úprava modulu Hromadné e-maily: týždenné obmedzenia (e-mail bolo možné odoslať najskôr 7 dní po zaslaní predchádzajúceho) bolo zmenené na režim "Pondelok - nedeľa". Je teda možné poslať hromadné e-maily v nedeľu a potom druhú rozosielku hneď nasledujúci deň v pondelok.
  • 6. 10. 2010 – kód platby (nová funkcionalita): nová položka v administrácii platieb - pre interné potreby a potreby napojenia na dodávateľa tovaru je po novom možné pridať na kartu platby aj jej kód. Tento kód sa objavuje (pokiaľ je vyplnený) aj v administrácii objednávky.
  • 5. 10. 2010 – poradie zobrazovania tovaru podľa typu (nová funkcionalita): teraz je možné určovať poradie Akciového tovaru, Noviniek, Odporúčame, Pripravovaných noviniek a Najpredávanejšieho tovaru priamo v administrácii e-shopu na karte tovaru - záložka "Základné údaje položky" v políčku hneď vedľa checkboxu pre výber typu tovaru.
  • 4. 10. 2010 – kód dopravy (nová funkcionalita): nová položka v administrácii dopravy - pre interné potreby a potreby napojenia na dodávateľa tovaru je po novom možné pridať na kartu dopravy aj jej kód. Tento kód sa objavuje (pokiaľ je vyplnený) aj v administrácii objednávky.
  • 1. 10. 2010 – nový feed pre porovnávač cien NajVyber.sk (nová funkcionalita): pripravili sme pre vás podporu exportu tovaru na vyhľadávač www.najvyber.sk. Pokud Pokiaľ budete mať o vygenerovanie feedu záujem, kontaktujte, prosím, našu podporu cez systém HelpDesk.

September 2010

 
  • 30.9.2010 – znovuzaplatenie objednávky cez platobné karty (nová funkcionalita): v prípade, že nakupujúci z akéhokoľvek dôvodu nezaplatí za tovar cez platobnú bránu ihneď po uložení objednávky, je mu to teraz umožnené. Administrátor obchodu môže vložiť do mailu s potvrdením objednávky text s odkazom na unikátnu stránku e-shopu so všetkými potrebnými údajmi, týkajúcimi sa konkrétnej objednávky. Stránka tiež obsahuje zoznam všetkých "povolených" platobných brán, zákazník teda môže zaplatiť aj iným komunikačným kanálom (napríklad ak karta exspirovala). Editovateľný text nájdete v "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Odoslanie objednávky e-mailom -> Text e-mail správy pre zaplatenie".
  • 29. 9. 2010 – úprava importných XML: došlo k úprave dvoch univerzálnych XML feedov: Tovar (pridaný nepovinný element <nZľavaMax>) a Merné jednotky (pridaný nepovinný element <bVlozitelneDoKosika>).
  • 27. 9. 2010 – administrácia kategórií: upravené obmedzenie počtu znakov pre opis SEO titulku. Z doterajších maximálne 70 znakov zväčšené na 200. Úprava reaguje na zrušenie obmedzení zo strany Zoznamu.
  • 24. 9. 2010 – Maximálna zľava na tovar (nová funkcionalita): úprava cenotvorby.
  • 23. 9. 2010 – úprava stránky s potvrdením objednávky: úprava spočíva vo zvýraznení odkazu na zaplatenie objednávky pomocou platobných kariet a týka sa len americkej verzie FastCentriku.
  • 22. 9. 2010 – úprava XML feedu pre Srovname.cz: XML súbor doplnený o nové elementy <MANUFACTURER> (názov výrobcu produktu) a <DELIVERY> (počet dní potrebných na dodanie tovaru).
  • 21. 9. 2010 – platobná metóda Moneybookers: doplniť o možnosť lokálnych platieb (napojenie na tuzemské banky). Lokálne platby sú zatiaľ podporované len pre našich poľských klientov.
  • 20. 9. 2010 – Alternatívny a Súvisiaci tovar v administrácii: alternatívny a súvisiaci tovar možno novo vyhľadávať podľa kódu, externého ID a názvu tovaru.
  • 17. 9. 2010 – úprava grafiky: drobné grafické úpravy - odkaz "Prihlásiť" zmenený na "Môj účet", oklasovanie odkazu "Registrovať", úprava stránky s prihlásením a pod.
  • 16. 9. 2010 – voľba spôsobu zobrazenia Dopravy a Platby v objednávke: doterajšie zobrazovanie pomocou radiobuttonov (výpis všetkých spôsobov dopravy a platieb pod sebou) doplnené o možnosť zobrazenia v selectboxe (výhodné pre klientov, ktorí používajú viac spôsobov dopravy). Typ zobrazenia sa volí v "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Výber spôsobu dopravy, platby -> Zobrazenie výberu dopravy a platby v objednávke".
  • 15. 9. 2010 – posielanie informačných mailov pri vybavení objednávky: pri každej doprave ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Spôsob dopravy -> Text e-mailu v potvrdení objednávky") je teraz možné vyplniť text, ktorý možno vložiť ako premennú pri posielaní e-mailu pri zmene stavu objednávky na "vybavovanie". Celkové znenie textu správy sa edituje v "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Editácia objednávok v administrácii". Povolené sú tieto premenné: [#ord#] = číslo objednávky, [#DOPRAVA_text_obj#] = text definovaný v číselníku dopravy a [#URL_zasilky#] = URL adresa prepravcu, na ktoré je možné sledovať pohyb zásielky.
  • 14. 9. 2010 – úprava XML feedu pre Zbozi.cz: vo feede sa nezobrazujú len zapnuté elementy <FIRMY_CZ> (teda s hodnotou 1), ale aj elementy s nulovou hodnotou. Pri absencii tagu <FIRMY_CZ> ho Zoznam bral automaticky ako povolený.
  • 13. 9. 2010 – úprava sledovania objednávok pre slovenských zákazníkov: vzhľadom na to, že Heuréka pre sledovanie objednávok českých e-shopov používa odlišný kód, upravili sme administráciu o možnosť nastaviť si jazykové prostredie. Nastavenie pre českú a slovenskú verziu nájdete tu. "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Všeobecné -> Sledovanie objednávok Heuréka -> Pre Heuréka".
  • 10. 9. 2010 – úprava prenosu objednávok do Pohody: nový exportný element "sReferer" sa teraz prenáša aj do ekonomického systému Pohoda. Vzhľadom na to, že takáto informácia nie je v Pohode podporovaná, element sa zobrazuje v poznámke objednávky.
  • 9. 9. 2010 – úprava exportu XML objednávok: exportný XML doplnený o nový element "sReferer".
  • 2. 9. 2010 – náhľadové obrázky v administrácii tovaru: na karte tovaru v administrácii e-shopu v záložke Doplňujúce obrázky sa teraz zobrazujú náhľady obrázkov.

August 2010

 
  • 27. 8. 2010 – ďalší spôsob napojenia na dodávateľa HP TRONIC: v doterajšom spôsobe napojenia sme spracovávali len odporúčané ceny dodávateľa. V novom spôsobe napojenia pracujeme s nákupnými cenami každého klienta. Zákazník si tak môže priamo v e-shope nastaviť obchodnú maržu a určiť tak, za aké ceny bude tovar predávať.
  • 26. 8. 2010 – úprava textov pre americkú mutáciu FastCentriku: zamenené pojmy v detaile tovaru (Code -> Item #, Accessability -> Availability).
  • 25. 8. 2010 – úprava filtrovania v katalógu tovaru: doplnili sme filtrovanie podľa Skladovej dostupnosti o možnosť vybrať "Všetko" v prípade, že nie je zapnutý filter podľa Objednateľnosti.
  • 24. 8. 2010 – úprava v module XML expandér: teraz je možné v tomto module nastaviť, či sa majú exportovať odkazy na obrázky tovar s absolútnou alebo relatívnou adresou. Výber sa vykonáva v "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Základné nastavenie -> Export obrázkov do porovnávača - generovať absolútnu adresu".
  • 23. 8. 2010 – úprava zobrazovania súm a meny dolára: pôvodný formát zobrazovania "USD $ 0.00" zmenený na formát "$0.00".
  • 20. 8. 2010 – oprava chyby pri ukladaní dopravy: v prípade, že administrátor e-shopu zmenil nastavenia položky "Zobraziť stručný opis v detaile košíka" v číselníku dopravy, došlo k vymazaniu položky "Stručný opis". Táto chyba bola odstránená. 
  • 19. 8. 2010 – úpravy formulárov pre americké prostredie: došlo k úprave (zjednodušeniu) registračného a objednávkového formulára pre klientov predávajúci svoj tovar na americkom kontinente.
  • 18. 8. 2010 – fulltextové vyhľadávanie: nasadené sofistikovanejšie fulltextové vyhľadávanie (spresnenie zobrazených výsledkov podľa matematických operátorov, zavedenie nového algoritmu pre preferenciu zhody a pod.).
  • 17. 8. 2010 – úprava css štýlu: úprava zobrazovania košíka (vpravo hore) pre MAC OS. Pri zobrazovaní e-shopu v tomto operačnom systéme dochádzalo k posunutiu grafického prvku.
  • 16. 8. 2010 – Certifikát najnižšej ceny (nová funkcionalita): za predpokladu, že exportujete svoj tovar na porovnávač cien HledejCeny.cz, môžete svoj obchod zatraktívniť ikonkou - certifikátom "Najnižšia cena". Tento symbol označuje produkt s najnižšou predajnou cenou v porovnaní s ponukami ostatných registrovaných obchodov na tomto porovnávači. Certifikát sa zobrazuje v detaile tovaru pod obrázkom (resp. doplňujúcimi obrázkami). Zobrazovanie certifikátu sa zapína v administrácii e-shopu "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Produkt -> HledejCeny.cz - certifikát". Na výber máte dva obrázky podľa ponuky porovnávača: Variant obrázku certifikátu: typ 1 alebo 2.
  • 12. 8. 2010 – export dát pre MediaCentrik (nová funkcionalita): bolo vytvorené univerzálne komunikačné rozhranie pre výmenu dát medzi FastCentrikom a publikačným systémom MediaCentrik (taktiež z dielne spoločnosti NetDirect). Prevádzkovatelia webov využívajúcich systém MediaCentrik tak môžu teraz prepojiť oba systémy (napr. informovať na webe o produktových novinkách z e-shopu a pod.).
  • 11. 8. 2010 – sada úprav parametrického vyhľadávania: pri hľadacom prvku "editovacie pole" je teraz možné vyhľadávať podľa reťazca, ďalej pridanie kontroly na vloženie nečíselných hodnôt a pridanie možnosti odoslania formulára tlačidlom Enter priamo z klávesnice.
  • 10. 8. 2010 – napojenie na ekonomický systém K2 (nová funkcionalita): dokončili sme integráciu s týmto informačným systémom vrátane otestovania v reálnej prevádzke.
  • 6. 8. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodu: aktualizácia klienta na verziu 0.0.3.0 (úprava prenosu merných jednotiek, parametrov a skladovej dostupnosti). 
  • 5. 8. 2010 – exportné feedy na porovnávače cien: v administrácii dá nastaviť rpi konkrétnej dostupnosti, či sa má tovar s touto dostupnosťou exportovať do XML feedu. Nastavenie je možné tu: "Administrácia -> Obsahová časť -> Číselník skladovej dostupnosti -> Exportovať do feedu".
  • 5. 8. 2010 – nový modul On-line skladová dostupnosť (nová funkcionalita): FastCentrik začal podporovať on-line otázky o skladovej dostupnosti. Modul je založený na princípe volania služby na konkrétnej URL adrese (napr. web services, ASP skript a pod.). Služba na otázku odpovie vygenerovaním XML súboru, ktorý je potom spracovaný na strane e-shopu a následne zobrazený v novom okne. V číselníku skladovej dostupnosti je možné pri každej dostupnosti osobitne povoliť alebo zakázať volanie služby. Tlačidlo na volanie on-line dostupnosti (ak je služba povolená) sa zobrazuje v katalógu a v detaile tovaru. Viac informácií nájdete v manuáli.
  • 4. 8. 2010 – na web pridané XSD a XML merných jednotiek.
  • 3. 8. 2010 – Modul Pravidelný export tovaru na porovnávače cien zadarmo: doplnili sme našu ponuku modulov o možnosť exportovania feedov na porovnávače. Táto služba je zadarmo. Neobsahuje ručnú registráciu a overenie správneho zobrazovania dát na týchto vyhľadávačoch, obsahuje iba sprevádzkovanie softvérového modulu pre generovanie XML dát. Pre vygenerovanie jednotlivých feedov nás, prosím, kontaktujte cez HelpDesk.
  • 2. 8. 2010 – rozšírenie feedu pre HledejCeny.cz: doplnili sme feed o ďalšie tri elementy: MANUFACTURER, PRODUCTNO a EAN.

Júl 2010

 
  • 29. 7. 2010 – úprava modulu Pripravované novinky: na žiadosť našich zákazníkov sme upravili tento modul nasledovne: teraz môžete zvoliť, či sa majú Pripravované novinky generovať manuálne alebo automaticky. Toto sa nastavuje v "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Pripravované novinky generovať". Ak vyberiete položku "manuálne podľa výberu", bude sa na titulnej stránke zobrazovať tovar, ktorý označíte v editácii produktu (checkbox Pripravované novinky). Počet produktov, ktoré sa majú zobrazovať, je možné ovplyvniť v nastavení tu: "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Produkt -> Pripravované novinky -> Počet zobrazeného tovaru".
  • 28. 7. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodu: aktualizácia klienta na verziu 0.0.2.9 (prenos dodatočných obrázkov). Viac informácií o úpravách jednotlivých verzií nájdete v samostatnom článku.
  • 27. 7. 2010 – prenos merných jednotiek z ES: sprevádzkovaný prenos merných jednotiek a EAN kódov z ekonomických systémov Pohoda a MoneyS3.
  • 26. 7. 2010 – adresa pre sledovanie zásielky: v administrácii e-shopu "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Editácia objednávok v administrácii" je teraz k dispozícii nová položka "Sledovanie balíka". Tu možno editovať text, ktorý odchádza k zákazníkovi e-mailom spolu s URL adresou na sledovanie zásielky pri prepnutí objednávky do stavu Vybavené. Podmienkou je vyplnenie URL adresy v administrácii dopravy a Čísla balíka v administrácii objednávok.
  • 22. 7. 2010 – administrácia objednávok: filtrovanie objednávok (ľavý stĺpec) doplnené o možnosť filtrovania všetkých stornovaných objednávok.
  • 15. 7. 2010 – detail tovaru: pre lepšiu prehľadnosť a úsporu miesta na stránkach detailu výrobku sa zlúčili informácie o ušetrenej sume a o tom, koľko činí úspora v % do jedného riadku.
  • 14. 7. 2010 – potvrdenie objednávky: potvrdenie objednávky, ktorá odchádza poštou kupujúcemu, obsahuje teraz informáciu, či sa jedná o registrovaného alebo neregistrovaného zákazníka.
  • 14. 7. 2010 – alternatívny opis pri obrázkoch: doplnený ALT tag pri obrázkoch v Novinkách (články) na titulnej stránke.
  • 13. 7. 2010 – Heuréka Meranie konverzií (nová funkcionalita): meranie návratnosti vložených investícií podľa uskutočnených objednávok. Pre sprevádzkovanie služby je potrebné vložiť do "Administrácia -> Nastavenie systému -> Všeobecné -> Sledovanie objednávok Heureka" Verejný kľúč, ktorý dostanete od poskytovateľa tejto služby. Bližšie informácie o službe nájdete na stránkach  www.heureka.cz.
  • 12. 7. 2010 – veľkosť obrázkov: na želanie zákazníkov sme zväčšili obrázky v detaile tovaru a doplňujúcich obrázkoch z maximálnej veľkosti 500x500 px na veľkosť 800x800 px.
  • 7. 7. 2010 – Parametre a Pohoda: reagovali sme na úpravu zo strany spoločnosti Stormware ohľadom opraveného exportu parametrov do XML (verzia 9504.11) a zapracovali úpravu do transportného programu. Teraz možno priraďovať a zobrazovať parametre ku konkrétnemu tovaru.
  • 2. 7. 2010 – Prepojenie s Pohodu: upravený prenos objednávok do Pohody o položku zľavový kupón. Tento údaj sa prenáša podobne ako doprava, teda ako ďalšia položka objednávky. Súčasťou transportu je aj identifikácia kupónu (vygenerovaný názov).
  • 1. 7. 2010 – export dát do Excelu (nová funkcionalita): sprevádzkovali sme export objednávok a registrovaných zákazníkov (vzorový súbor na stiahnutie tu) do Excelu. Export dát nájdete v administrácii vášho e-shopu: "Administrácia -> Obsahová časť -> Prenos dát MS Excel".
  • 1. 7. 2010 – Platobná brána mPeníze (platba kartou mBank): tento modul ponúkame od 1. 7. 2010 zadarmo. Súčasným zákazníkom bola brána na e-shopoch automaticky aktivovaná.

Jún 2010

 
  • 28. 6. 2010 – zoznam spolupracujúcich externistov (nový dokument): pripravili sme pre vás zoznam osôb, ktorí sú schopní za odplatu naplniť váš e-shop dátami, starať sa oň z pohľadu SEO optimalizácie, písať články, upravovať obrázky a pod. Ak budete mať o spoluprácu záujem, kontaktujte, prosím, priamo dotknuté osoby.
  • 25. 6. 2010 – nevyhnutné kroky pred spustením e-shopu (nový dokument): pripravili sme pre vás dokument, kde je zhrnuté, na čo všetko je potrebné sa zamerať pred ostrým spustením e-shopu.
  • 24. 6. 2010 – zasielanie e-mailu pri vybavení objednávky: teraz je možné v editácii konkrétnej objednávky nastaviť, či si správca e-shopu želá informovať zákazníka o vybavení objednávky. Nastavuje sa pri editácii objednávky označením zaškrtávacieho políčka pod hlavičkou objednávky.
  • 24. 6. 2010 – úprava formulára pre odoslanie komentára alebo otázky: ak vypĺňa formulár prihlásený používateľ, potom sa automaticky vyplnia polia "Meno a priezvisko" a "E-mail" registrovaného užívateľa.
  • 23. 6. 2010 – modul Pripravované novinky (nová funkcionalita): na úvodnej stránke e-shopu sa automaticky zobrazuje blok Pripravovaných noviniek. Ide o typ tovaru, ktoré sa nedá zakúpiť a je pritom označené príznakom Novinka. Blok sa nachádza v prostrednom stĺpci medzi modulmi Novinky a Pripravujeme.
  • 22. 6. 2010 – Odporučiť známemu: do formulára pre odoslanie detailu tovaru sme doplnili nové pole - e-mailovú adresu odosielateľa.
  • 21. 6. 2010 – napojenie na SETOS: úprava transformácie. Zákazník si z prostredia aplikácie môže zvoliť, aký typ dát chce na e-shope aktualizovať.
  • 17. 6. 2010 – oprava v detaile tovaru: upravení umiestnenie HTML tagu <H2> pri opise tovaru.
  • 16. 6. 2010 – tlač objednávky: opravená chyba pri tlači objednávky neregistrovaného zákazníka.
  • 8. 6. 2010 – telefonický kontakt na podporu FastCentrik: do administrácie e-shopu sme pridali nad menu doľava telefónne číslo na oddelenie podpory, ktorú môžete kontaktovať v prípade, ak potrebujete s niečím pomôcť alebo poradiť, a to vždy medzi 9 - 16 hod. v pracovné dni a 9 - 18 hod. cez víkendy.
  • 7. 6. 2010 – detail tovaru: v prípade, že správca e-shopu nechcel pre zobrazovanie u tovaru používať merné jednotky (neuviedol ich názov), zobrazoval sa za cenou tovaru v detaile znak lomky. Teraz upravované - znak sa v takomto prípade nezobrazuje.
  • 3. 6. 2010 – úprava veľkosti a funkčnosti vyhľadávacieho okna: premiestnili sme parametre fulltextového vyhľadávania (všade, podľa kódu a podľa názvu) priamo do vyhľadávacieho boxíka. Rozšírené hľadanie teraz smeruje na parametrické vyhľadávanie. Pri klientoch, ktorí nepoužívajú vlastné štýly, sa zmeny premietli automaticky. Ak máte vytvorené vlastné štýly, upravte si, prosím, obrázok na pozadí s názvom "bg-searchBox" na veľkosť 190px x 116px (pôvodná veľkosť 190px × 86px).
  • 2. 6. 2010 – štatistiky Strážneho psa: modifikované radenie výpisu podľa počtu strážených položiek.
  • 1. 6. 2010 – import dát z Excelu (nová funkcionalita): po novom je možné importovať dáta z excelovských súborov. Importovať dáta možno v administrácii e-shopu: "Administrácia -> Obsahová časť -> Import dát z Excelu".

Máj 2010

 
  • 31. 5. 2010 – štatistiky Strážneho psa (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu si môže administrátor vypísať Prehľad stráženého tovaru podľa Objednateľnosti (kedy je možné tovar zakúpiť) alebo Ceny (pokles ceny pod definovanú hodnotu alebo akýkoľvek jej pokles). Strážený tovar je ďalej možné vyhľadávať podľa dát, názvu, kódu alebo výrobcu. Súčasťou tohto modulu je aj export údajov do XML. Štatistiky WatchDog nájdete v "Administrácia -> Marketing -> WatchDog štatistiky".
  • 25. 5. 2010 – úprava filtra podľa dostupnosti: teraz je možné v administrácii e-shopu nastaviť, či chcete filtrovať tovar podľa objednateľnosti, skladovej dostupnosti, prípadne filter úplne vypnúť. Nastavenie je možné vykonať tu: "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Kategória -> Filtrovanie, radenie, stránkovanie položiek -> Pridať do filtra objednateľnost a Pridať do filtra objednateľnosti Skladovú dostupnosť".
  • 21. 5. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta na verziu 0.0.2.7 (upravený prenos opisu kategórií).
  • 19. 5. 2010 – administrácia a videá: v prípade, že k danému modulu existuje výukové video, objaví sa v pravom rohu administrácie obrázok s otáznikom. Po kliknutí na tento obrázok sa spustí inštruktážny film.
  • 17. 5. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta na verziu 0.0.2.6 (podpora internetového obchodovania pre verzie mdb a SQL).
  • 13. 5. 2010 – aktualizovanie XSD a XML objednávok
  • 12. 5. 2010 – Modul Splátkový predaj Essox: upravená dĺžka prihlasovacieho mena pre aktiváciu tohto modulu z 20 na 40 znakov.
  • 7. 5. 2010 – nová verzia transformačnej aplikácie pre SETOS: upravený algoritmus importu skladovej dostupnosti pre tovar nedostupný - teraz sa zobrazuje automaticky v takomto prípade na e-shope skladová dostupnosť "Na požiadanie".
  • 6. 5. 2010 – aktualizovaný XSD a XML klientov
  • 4. 5. 2010 – prepojenie na Vario 12 (nová funkcionalita): dokončili sme napojenie na poslednú verziu ekonomického systému Vario 12. Prepojenie je obojsmerné - do e-shopu sa importujú všetky údaje týkajúce sa tovaru, cien a pod. a smerom do Varia sa exportujú objednávky a klienti.
  • 3. 5. 2010 – ikonky pre nové platobné metódy: pripravili sme pre vás ikonky platieb pre novo sprevádzkované platobné brány TatraPay a ePlatby VÚB. Obrázky nájdete v adresári "Foto/Payment/Nove".

Apríl 2010

 
  • 30. 4. 2010 – ToolTip pri zobrazovaní dostupnosti (nová funkcionalita): pri nabehnutí myšou na položku skladovej dostupnosti sa v malom hoverboxe zobrazí návštevníkom stránok popis skladovej dostupnosti. ToolTip sa zobrazuje v detaile položky, katalógovom zobrazení a vo výsledkoch vyhľadávania.
  • 29. 4. 2010 – platobná brána ePlatby VÚB (nová funkcionalita): sprevádzkovali sme napojenie na platobnú bránu Všeobecnej úverovej banky (VÚB). K tejto tematike pripravujeme článok.
  • 28. 4. 2010 – platobná brána TatraPay (nová funkcionalita): sprevádzkovali sme napojenie na platobnú bránu Tatra banky. Tento modul je v základe FastCentriku, teda zadarmo.  
  • 27. 4. 2010 – XML validátor: naprogramovali sme pre našich zákazníkov, ktorí importujú dáta z XML, jednoduchý nástroj, ktorý zvaliduje zdrojový XML súbor. Ak vstupný súbor obsahuje chyby, validátor ich vypíše. Máte tak istotu ešte pred samotným importom dát, že vaše dáta sú v poriadku.
  • 26. 4. 2010 – rozšírenie XML feedov pre Heureka.sk a Naakup.cz: pridaný nový element DELIVERY_DATE, ktorý udáva čas doručenia tovaru v dňoch.
  • 23. 4. 2010 – napojenie na MONEY S3 (nová funkcionalita): v spolupráci so spoločnosťou CÍGLER SOFTWARE, a. s., sme dokončili napojenie riešenia FastCentrik na účtovný systém Money S3. Ide o obojstranné napojenie (import tovarov a export objednávok vrátane zákazníkov). K tejto téme sme pripravili článok vrátane manuálu nastavenia, ktorý najdete tu.
  • 22. 4. 2010 – nová verzia transformačnej aplikácie pre SETOS: reagovali sme na zmenu štruktúry XML dodávateľských dát firmy SETOS. K dispozícii je nová verzia programu a manuál nastavenia. Viac informácií a súbory na prevzatie nájdete na adrese www.podporujemeeshopy.cz
  • 21. 4. 2010 – rozšírenie XML feedu pre HledejCeny.cz: rozšírili sme tento feed o nový element DELIVERY_DATE. Význam má rovnaký ako pri feede pre Zbozi.cz a Heureka.cz.
  • 20. 4. 2010 – notifikácia po dokončení importov (nová funkcionalita): užívatelia, ktorí využívajú automatické prepojenie dát či importujú z ekonomických systémov, si teraz môžu nechať posielať na e-mailovú adresu správu o výsledkoch týchto transportov.
  • 19. 4. 2010 – Objednávky modulov FastCentrik (nová funkcionalita): priamo z administrácie e-shopu máte teraz možnosť si objednávať moduly systému FastCentrik. Zoznam všetkých dostupných modulov vrátane cien bez DPH si vyvolajte stlačením tlačidla Objednať v hornej lište v pravom rohu vedľa tlačidiel Aktuality a Manuál.
  • 16. 4. 2010 – modul Export registrovaných zákazníkov do XML (nová funkcionalita): zoznam všetkých registrovaných klientov e-shopu možno teraz jednoduchým spôsobom vyexportovať priamo z administrácie Vášho obchodu. Tlačidlo pre export sa nachádza v "Administrácia -> Marketing -> Zoznam zákazníkov" v ľavom stĺpci úplne dole pod filtrami. 
  • 15. 4. 2010 – podpora verifikácie Alexa.com (nová funkcionalita): pre registráciu do systému požaduje Alexa.com overenie majiteľa e-shopu. Overenie funguje na princípe vloženia vygenerovaného textového súboru do rootu aplikácie. Administrátori e-shopu môžu teraz tento súbor vložiť pomocou FTP do adresára Files. Alexa stránku rozpozná ako by bola umiestnená práve v roote e-shopu.
  • 14. 4. 2010 – aktualizovaný užívateľský manuál: do manuálu boli premietnuté všetky nové funkcionality, úpravy a opravy k 13. 4. 2010.
  • 13. 4. 2010 – aktuality v administrácii e-shopu (nová funkcionalita): po prihlásení do administrácie e-shopu sa zobrazí výpis posledných noviniek z webov FastCentriku (podľa jazykových mutácií). Pre zobrazenie týchto noviniek odkiaľkoľvek z administrácie slúži tlačidlo "Aktuality" hore vpravo.
  • 12. 4. 2010 – modul Hromadné e-maily (nová funkcionalita): nový marketingový nástroj na oslovenie zákazníkov z prostredia administrácie e-shopu nájdete v "Administrácia -> Marketing -> Hromadné e-maily". V tomto module je možné si pomocou WYSIWYG editora pripraviť grafickú podobu e-mailu a podľa výberových kritérií poslať určitej skupinu zákazníkov.
  • 9. 4. 2010 – úprava administrácie objednávok (nová funkcionalita): pri nastavení objednávky do stavu "vybavená" možno teraz v prílohe e-mailu o vybavení zaslať aj samotnú objednávku, ktorej sa táto správa týka. Nastaviť sa dá v "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Objednávka -> Editácia objednávok v administrácii -> Pridať objednávku ako prílohu k e-mailu". 
  • 8. 4. 2010 – nový modul Chyby transportov (nová funkcionalita): všetci klienti prevádzkujúci automatické napojenie na externých dodávateľov, ekonomické systémy alebo importy cez administráciu, majú teraz možnosť skontrolovať si priebeh importov. V prípade nájdených chýb (typické duplicity v tovaroch) obsahuje výpis aj zoznam konfliktných dát. Tento modul nájdete tu: "Administrácia -> Nastavenie systému -> Chyby transportov". 
  • 7. 4. 2010 – stránky s detailom tovaru na vytlačenie: pretože tieto stránky boli niektorými vyhľadávačmi vyhodnotené ako duplicitné, bola pri nich zakázaná indexácia.
  • 6. 4. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta (import voliteľných parametrov).
  • 2. 4. 2010 – pripravili sme pre vás sadu 3 nových ikoniek pre platobné metódy. Sada obsahuje ikony pre platbu Slovenskou poštou, Hotovosťou - mena dolár a Hotovosťou - mena euro. Obrázky nájdete v adresári "Foto/Payment/Nové".
  • 2. 4. 2010 – Pravidelný export tovaru na porovnávač: zníženie ceny na 2 900 Kč, respektíve 115 € platné pre všetky objednávky uskutočnené od 1. 4. 2010.
  • 1. 4. 2010 – filtrovanie v katalógu tovaru (nová funkcionalita): doplniť možnosť filtrovania podľa dostupnosti tovaru. Základné filtrovanie prebieha na úrovni objednateľnosti - či možno tovar objednať alebo nie. Tento filter môže administrátor e-shopu rozšíriť o filtrovanie podľa konkrétnej skladovej dostupnosti, pričom sa zákazníkom vo výbere zobrazujú iba skladové dostupnosti, ktoré majú produkty danej kategórie. Zapnúť triedenie podľa konkrétnej dostupnosti je možné tu: "Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Kategória -> Filtrovanie, radenie, stránkovanie položiek -> Pridať do filtra objednateľnosti Skladovú dostupnosť".

Marec 2010

 
  • 30. 3. 2010 – spôsob platby v závislosti od výšky objednávky (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu je možné nastaviť rozmedzie celkovej ceny objednávky (od - do), pri ktorej je povolené použiť určité typy platby (napr. niektoré splátkové spoločnosti majú minimálny limit objednávky). Toto pravidlo je možné použiť na akýkoľvek typ platby. Nastavenia nájdete tu: "Administrácia -> Nastavenie systému -> Spôsob platby -> Povoliť pri cene objednávky od".
  • 29. 3. 2010 – napojenie na nového dodávateľa: sprevádzkovali sme napojenie na nového dodávateľa - spoločnosť AmiNet, s. r. o., prevádzkovateľa e-shopu Přírodní léčiva.cz.
  • 26. 3. 2010 – úprava formátu zobrazovania nadpisov článkov: nadpisy článkov boli zarovnané na rovnakú úroveň, na akej začína vlastný text.
  • 19. 3. 2010 – úprava finálneho kroku objednávky: pri výbere spôsobu platby prostredníctvom platobných kariet bola upravená stránka po odoslaní objednávky - došlo ku grafickému zvýrazneniu odkazu na platobnú bránu.
  • 18. 3. 2010 – úprava importného a exportného súboru (XML feed) tovaru: pribudol nový element <nPercentZľava>, ktorý udáva individuálnu zľavu na tovar. 
  • 17. 3. 2010 – nový modul Strážny pes (nová funkcionalita): sprevádzkovali sme nový modul pre účely sledovania poklesu cien tovarov.
  • 16. 3. 2010 – úprava odkazu na úvodnú stránku: teraz sa odkazuje na úvodnú stránku celá horná koláž, nie len logo, ako to bolo doteraz.
  • 15. 3. 2010 – nový modul Export registrovaných zákazníkov pre odber noviniek do XML (nová funkcionalita): z administrácie e-shopu je možné vyexportovať databázu e-mailov zaregistrovaných pre odber noviniek. Vygenerované XML je možné jednoduchým spôsobom načítať a spracovať napríklad v prostredí programu MS Excel. Export databázy nájdete v ("Administrácia -> Marketing -> E-maily (novinky) -> Exportovať e-maily"). 
  • 11.3.2010 – Google products (nová funkcionalita): pre e-shopy predávajúce tovar do zahraničia ponúkame novú možnosť exportu dát do Google Products. Ak máte o tento modul záujem, napíšte, prosím, svoju požiadavku do HelpDesku. Zašleme vám obratom adresu feedu. Tento modul ponúkame zadarmo. 
  • 10. 3. 2010 – Komentár alebo otázku k tovaru (nová funkcionalita): návštevník e-shopu môže teraz poslať otázku alebo svoj komentár ku konkrétnemu výrobku vyplnením jednoduchého formulára priamo v detaile tovaru. Otázka je poslaná na e-mailové adresy nastavené v administrácii e-shopu. Pre sprevádzkovanie tohto modulu je nutné modul povoliť ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie modulov -> Produkt -> Detail tovaru - popis, parametre, obrázky, odkazy -> Komentár alebo dotaz"). Ďalej je nutné znovu uložiť dynamicky generované rozmiestnenie boxov v detaile ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenie vzhľadu -> Rozmiestnenie boxov na detaile -> Uložiť").
  • 9. 3. 2010 – komentár k objednávke (nová funkcionalita): prevádzkovateľ e-shopu môže v administrácii objednávky pridávať a editovať komentár. Odkazy môžu byť interné alebo externé. Externý komentár vidí zákazník v prehľade objednávok po kliknutí jej detail. Pri ukladaní textu je možné poštu poslať mailom klientovi (len externé komentáre).
  • 8. 3. 2010 – napojenie na ekonomický a logistický systém SW Horry (nová funkcionalita): bol dokončený vývoj prepojenia na ekonomický systém spoločnosti SW Horry, a. s., vrátane prvej implementácie.
  • 5. 3. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta na verziu 1.8 (oprava chyby načítania zdrojového súboru).
  • 4. 3. 2010 – nový dodávateľ pre našich klientov: sprevádzkovali sme napojenie na nového dodávateľa - spoločnosť Santim Czech, prevádzkovateľa e-shopu Bakterie-enzymy.cz.
  • 3. 3. 2010 – klient pre prepojenie s Pohodou: aktualizácia klienta (napr. možnosť voľby spôsobu importu kategórií u verzie Pohoda E1). Viac informácií o úpravách jednotlivých verzií nájdete v samostatnom článku.
  • 2. 3. 2010 – úprava modulu Najpredávanejší tovar: pri zobrazovaní najpredávanejšieho tovaru v kategórii a na celom e-shope si administrátor obchodu teraz môže vybrať spôsob, akým sa tovar bude automaticky generovať. Na výber sú dve možnosti: - podľa počtu objednávok a podľa počtu predaných kusov ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Automatické generovanie najpredávanejšieho tovaru - spôsob výpočtu"). Súčasťou nastavenia je tiež perióda, za akú sa prijaté objednávky pri výpočte spracovávajú ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Automatické generovanie najpredávanejšieho tovaru, zahrnúť interval x dní späť").
  • 2. 3. 2010 – administrácia objednávok: modul doplnený o užívateľské nastavenia. Teraz je možné v administrácii e-shopu nastaviť, či má byť súčasťou mailu so správou o vybavení objednávky aj táto objednávka (v prílohe). Nastaviť možno v ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Objednávka -> Oprava objednávky v administrácii -> Poslať e-mail s prílohou pri vybavenia objednávky").
  • 1. 3. 2010 – zobrazovanie zväčšených obrázkov v detaile tovaru: vykonaná úprava spočíva v tom, že kedykoľvek po kliknutí na obrázok sa stane okno prehliadača s obrázkom opäť aktívne (dôjde k nastavenie focusu).

Február 2010

 
  • 22. 2. 2010 – Tlač detailu tovaru (nová funkcionalita): základné informácie o vybranom tovare si teraz môže návštevník e-shopu nechať vytlačiť na tlačiarni.
  • 18. 2. 2010 – Minimálne odberové množstvo tovaru (nová funkcionalita): v administrácii e-shopu je teraz možné nastaviť minimálny počet kusov (alebo počet inej mernej jednotky), ktorý je možné v obchode objednať. Ak si zákazník vyberie podlimitný počet, nebude možné tovar zakúpiť. Zároveň je kupujúci v košíku informovaný o limitnej výške. Minimálne odberové množstvo je možné nastaviť na karte tovaru ( "Administrácia -> Obsahová časť -> Úprava tovaru -> Základné údaje položky -> Minimálny odber").
  • 16. 2. 2010 – rozšírenie importu dát cez XML (nová funkcionalita): sadu importných súborov sme rozšírili o možnosť importu e-mailových adries klientov registrovaných pre odber noviniek.
  • 15. 2. 2010 – NajnizsieCeny.sk: XML feed tohto porovnávača bol odstránený z našej ponuky.
  • 11. 2. 2010 – Merné jednotky a násobky tovaru (nová funkcionalita): dnešného dňa sme sprevádzkovali dva nové moduly: Merné jednotky a Násobky množstva tovaru. Systém FastCentrik umožňuje teraz užívateľovi pri položke tovaru definovať jeho mernú jednotku a násobky odberového množstva.
  • 10. 2. 2010 – PromptChat (nová funkcionalita): v spolupráci s firmou Promptchat CZ, s. r. o., sme sprevádzkovali podporu live chatu na e-shopoch FastCentrik. Akonáhle budete mať k dispozícii účet do aplikácie PromptChat2, je potrebné aktivovať modul v administrácii e-shopu ("Administrácia -> Základné nastavenia -> Využívam aplikácii Promptchat"). Viac informácií o aplikácii PromptChat2 a vytvorení konta nájdete na stránkach prevádzkovateľa.
  • 9. 2. 2010 – úprava triedenia a vyhľadávania (nová funkcionalita): triedenie tovaru v kategóriách bolo doplnené o novú sofistikovanú metódu. Podľa nastavenia v administrácii je možné po novom triediť podľa nasledujúcich pravidiel: Skladovej dostupnosti ("Administrácia -> Obsahová časť -> Číselník skladovej dostupnosti -> Poradie"), Predajnosti (podľa počtu alebo sumy predaného tovaru) a príznakov Akčné, Novinka a Odporúčame. Výsledky sú zoradené v poradí uvedenom v predchádzajúcej vete. Východiskovým pre triedenie je toto nastavenie. Zmeniť predvolené nastavenia je možné v administrácii e-shopu ("Administrácia -> Nastavenie systému -> Nastavenia modulov -> Kategórie -> Filtrovanie, radenie, stránkovanie položiek -> Východiskové radenie v kategórii podľa"). Výberom položky "Kategória" budú výrobky triedené podľa svojho zaradenia v kategórii (najprv tovary zaradené v konkrétnej kategórii a potom výrobky z podriadených kategórií). Rovnaký princíp platí aj pre Rozšírené vyhľadávanie a Hľadanie v parametroch.
  • 4. 2. 2010 – Výpis objednávok v administrácii: zoznam objednávok ("Administrácia -> Objednávky") sme doplnili o nové stĺpce: Spôsob dopravy, Spôsob platby a príznak Zaplatené. Menej využívané stĺpce (cena bez DPH a mena) boli naopak kvôli prehľadnosti výpisu odstránené. Ak administrátor vyhľadáva informácie o zaplatení objednávky či spôsobe dopravy a platby, nemusí tieto údaje hľadať v jej detaile.
  • 3. 2. 2010 – doplnenie filtra objednávok v administrácii: k pôvodnému nastaveniu filtrovanie vašich objednávok v administrácii e-shopu (Všetky, Vybavené, Nevybavené) pribudol ďalší variant. Teraz máte možnosť nechať si vylistovat všetky Neuhradené objednávky.
  • 2. 2. 2010 – pomocník pre skladovú dostupnosť: ak by ste chceli svojich zákazníkov podrobnejšie informovať o dostupnosti svojich výrobkov alebo vysvetliť, čo ktorá dostupnosť v detaile tovaru znamená, stačí v administrácii e-shopu ("Administrácia -> Obsahová časť -> Číselník skladovej dostupnosti") vyplniť pole "Stručný opis". Návštevník obchodu získa bližšie informácie po kliknutí myšou na text dostupnosti.
  • 1. 2. 2010 – napojenie na dodávateľa dát (nová funkcionalita): pre používateľov, ktorí by radi na svojom e-shope ponúkali tovar niektorého z veľkododávateľov, sme pripravili možnosť automatického prepojenia dát so systémom FastCentrik.

Január 2010

 
  • 29. 1. 2010 – modulácie registrovaných a neregistrovaných zákazníkov v administrácii e-shopu: v administrácii e-shopu v zozname vašich objednávok je teraz možné pomocou grafickej ikony v prvom stĺpci okamžite zistiť, či objednávku uskutočnil registrovaný alebo neregistrovaný zákazník. Ak sa zobrazuje ikonka užívateľa, jedná sa o registrovaného zákazníka. Rovnaký symbol tiež nájdete v náhľade hlavičky objednávky. Ďalej možno túto informáciu zistiť pomocou textového výpisu v detaile objednávky a v tlačovej zostave.
  • 28. 1. 2010 – stručný opis pri spôsoboch dopravy a platby: v prípade, že potrebujete doplniť pri spôsoboch dopravy a platby v nákupnom košíku ďalšie informácie, môžete tak teraz jednoduchým spôsobom urobiť. V administrácii Dopravy a Platby stačí pri vybraných spôsoboch zaškrtnúť príznak "Zobraziť stručný opis v detaile tovaru" a do poľa "Stručný opis" doplniť požadovaný text.
  • 26. 1. 2010 – doplňujúci text v nákupnom košíku: nad výpis tovaru v košíku možno umiestniť ľubovoľný editovateľný text, ktorý je možné formátovať pomocou WYSIWYG editora v "Administrácii - > Nastavenie modulov -> Objednávka -> Obsah košíka - prehľad tovaru -> Editovateľný text v košíku". V prípade, že chcete používateľom oznámiť dôležitú informáciu týkajúcu sa napríklad dodania tovaru (typicky pred Vianocami), môžete použiť práve tento text.
  • 15. 1. 2010 – úprava cenníkov a zliav u výrobcov: teraz je možné pri týchto položkách používať "záporné zľavy". Táto úprava je vhodná hlavne pre užívateľov, ktorí importujú nákupné ceny od svojich dodávateľov a potrebujú nastavovať na výrobkoch obchodnú prirážku. Rovnakou úpravou prešla aj zľava pri Výrobcoch. Zároveň sa mení aj spôsob použitia nastavenia "Maximálne aplikovateľné zľavy na tovar" a "Maximálne zľavy" na karte Výrobcu. V prípade, že nechcete obmedzovať hranicu pre maximálnu zľavu, zadajte do polí maximálne hodnoty (100 %, respektíve 99 %). Ak vložíte do týchto polí 0 (nulu), znamená to, že nie sú povolené žiadne zľavy (pozor, teda ani zľavy v cenníku!). Súčasťou aktualizácie bolo prenastavenie všetkých týchto hodnôt tak, aby bola zachovaná pôvodná funkcionalita.
  • 7. 1. 2010 – povinná položka Názov produktu: opravená chyba pri ukladaní karty tovaru. Systém povoľoval uloženie bez vyplnenia Názvu produktu.
  • 6. 1. 2010 – rozšírenie importu dát cez XML: sadu importných súborov sme rozšírili o možnosť importovať špeciálne položky pre zobrazovanie na Zbozi.cz (napr. tollfree, shopdepots atď).
  • 5. 1. 2010 – prepojenie na ekonomický systém Vario: bolo dokončené automatické prepojenie na systém Vario 11.
  • 4. 1. 2010 – prepojenie FastCentriku na Pohodu E1 2010: súčasťou jesennej aktualizácie ekonomického softvéru Pohoda, verzia E1, bolo rozšírenie funkcionality o väčšiu podporu internetového obchodovania. Išlo hlavne o doplnenie Kategórií, Parametrov tovaru, Alternatívneho a Súvisiaceho tovaru. Ak vlastníte túto verziu, tieto nové položky sú teraz pri importe prenášané tiež.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo