Označenie oboru, ktorý sa zaoberá meraním internetových dát a ich interpretáciou.
Webová analytika
- Webová analytika skúma, ako sa chovajú návštevníci daného webu (e-shopu) a zisťuje, ako určitý e-shop optimalizovať tak, aby dosahoval lepších konverzných a predajných výsledkov.
- Pomôže zistiť, ktoré reklamné kampane sa prevádzkovateľovi e-shopu oplatia, či ako funguje SEO a linkbuilding na konkrétnom projekte.
- Najčastejšie používaným nástrojom na meranie je voľne a bezplatne dostupný Google Analytics.
- Medzi dôležité nástroje webovej analytiky patria nielen štatistiky návštěvnosti, ale tiež A/B testovanie, testy použiteľnosti, kvalitatívna analýza či tzv. teplotné mapy webu.
- Podrobná analýza odhalí, ktoré časti e-shopu potrebujú zmenu a akého rázu by táto zmena mala byť, aby bol e-shop úspešnejší.
- SEO a on-line marketing založený na kvalitnej webovej analytike dokážu razantne zvýšiť zisk spoločnosti, ktorá takýto e-shop prevádzkuje.