Späť na slovník

Click rate

Click rate

  • Click rate vyjadruje pomer počtu kliknutí k počtu zobrazení reklamného prvku a hodnotí účinnosť danej reklamy.
  • Udáva sa v percentách a spočítame ho pomocou jednoduchého vzorca:
    • Click rate (%) = počet kliknutí na reklamu / počet zobrazení reklamy * 100
  • Prakticky to znamená toto:
    • Pokiaľ sa banner zobrazí návštěvníkům webu stokrát a jeden člověk na banner klikne, je hodnota click rate 1%.
  • Obvyklé hodnoty click rate sa pohybujú medzi 0,5 – 5%.
  • Prostredníctvom click rate sa najviac meria účinnosť bannerovej reklamy. Avšak tá sa stále menej využíva kvôli stúpajúcej bannerovej slepote užívateľov.
  • Click rate tiež pomáha pri hodnotení newsletterov, ktoré svedčia o počte užívateľov, ktorí si newsletter otvorili, prípadne klikli na odkaz v ňom obsiahnutý.
  • Často sa zamieňa s CTR, čo je miera prekliku.
FastCENTRIK

Připravujeme Demo