Marketingové aktivity prebiehajúce v prostredí internetu, ktoré sú odmeňované percentami z predaja výrobkov, či služieb.
Affiliate marketing
- Poskytovateľ reklamného priestoru dostáva provízie zo skutočne vykonaných obchodov, nie len za zobrazovanie reklamy (PPT, PPV), alebo kliknutie na ňu (PPC).
- Affiliate provízia činí 10-30% podľa typu predávaného produktu.
- Tento model je možné spojiť aj s klasickými PPC kampaňami, čo je pre poskytovateľa obzvlášť výhodné, keďže dostane ako províziu, tak platbu za PPC.
- Významne zvyšuje motiváciu poskytovateľa reklamného priestoru (ten sa snaží priviesť na web čo najviac užívateľov). Zároveň znižuje riziko neefektívne vložených finančných prostriedkov.
- Jedná sa o kontextovú reklamu, takže jej obsah korešponduje s celkovou náplňou webu, a návštevníkov tak neruší.